torsdag 23 augusti 2012

Algomin


Enda sedan jag började odla för 20 år sedan har jag använt produkter från företaget Algomin. Jag har gödslat vår och höst med deras Ekogödsel/trädgårdsgödsel samt använt det till mitt nässelvatten. Det var trädgårdsmästaren Nils Åkerstedth som i böckerna "Den biologiska trädgården" fick mig att få upp ögonen för att tillsätta mineraler och vilken effekt det har på växternas rötter och därmed hela växten samt jorden de växer i. Det är med stor glädje för Farbror Grön att inleda ett samarbete med Algomin och pröva fler av deras produkter samt använda de produkter vi redan känner till. På bilden syns i bakgrunden  Gräsmattegödsel, ekogödsel samt trädgårdsgödsel och längst fram deras flytande näring "Ekologsik näring med alger från havet" samt gödselstavar för träd och buskar. Våra inomhustomater kommer vi att gödselvattna under sensommar, höst och vinter med produkten "Ekologisk näring med alger från havet". Klicka in på kategorin Fönsterodling för att följa deras utveckling.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar